«قلبي بيتقطع على فلسطين ولبنان».. فيفي عبده تتصدر تريند مواقع التواصل بعد ظهورها بالحجاب

الموجز  

تصدر اسم الفنانة فيفي عبده الترند على مواقع التواصل الاجتماعي ومحرك البحث جوجل بسبب ظهورها في مقطع فيديو وهي مرتدية الحجاب وتبكي بسبب الأحداث الجارية في فلسطين ولبنان، وذلك بعد قتل الاحتلال الإسرائيلي العديد من الأطفال والنساء وتهجيرهم من بيوتهم.

ونشرت فيفي عبده عبر تطبيق «تيك توك» فيديو وعلقت: «مساء الخير يا جماعة، بصراحة أنا قلبي بيتقطع على فلسطين ولبنان، والله العظيم قلبي بيتقطع عليهم وماليش نفس أعمل أي حاجة، وقلبي متقطع على الناس دي عشان اللي بيحصل في البيوت والناس والأطفال، إيه اللي بيحصل ده؟، يا رب ابعد غضبك عنهم يا رب».

وتابعت «فيفي» قائلة: «حسبي الله ونعم الوكيل في اللي بيأذيهم، حسبي الله في كل اللي بيعملوا كده للبنان وفلسطين، واحمي مصر يا رب مصر، وكل البلاد العربية، أنا مش عايزة شر، أنا عايزة كل الخير للناس، يا رب نجيهم، أنت قادر على كل شيء، كفاية يا رب اللي بيحصل فيهم حرام، اللي بيحصل في الأطفال ده، إحنا مش عارفين نتكلم ومش فاهمة إيه اللي بيحصل ده، وأنت قادر على كل شيء يا رب، أنا زعلانة جدًّا وربنا هو العالم، وشكرًا».

وعبر العديد من المتابعين عن تعاطفهم مع فيفي عبده وأشادوا بحديثها عن لبنان وفلسطين، كما أشاروا إلى أن مظهرها يبدو أفضل بالحجاب وبدون مستحضرات تجميل. وجاءت تعليقات بعض المتابعين كالتالي: «‏والله شكلك بالحجاب ومن غير ميك آب زي القمر، والله يا ريت تفضلي كده على طول»، «أنتي ست جدعة يا فوفا ربنا يكرمك ويحسن خاتمتك يا فوفا، أنت ست جدعة بمليون راجل».

تعليقات القراء