«هذا هو سر الزواج الناجح».. ياسمين عز تعلن: أنا في طريقي للزواج

الموجز    

وجهت الإعلامية ياسمين عز، نصيحة إلى السيدات بالحفاظ على أزواجهن والتمسك بهم، متحدثة عن سر الزواج الناجح، والذي ستعمل على تطبيقه عندما تتزوج.

وخلال تقديم برنامجها "كلام الناس" المذاع عبرفضائية "إم بي سي مصر" مساء الجمعة، كشفت «عز» عن سر الزواج الناجح من واقع تجربة أهلها.

وقالت الإعلامية: «بشكل عام لأني في الطريق للجواز، أنا شايفة من تجربة أهلي، إن الست عمود البيت والست بذكائها وحكمتها وعقلها واحتوائها وقدرتها على استيعاب الأمور مع الرجل وتقبل اختلافه هي سر الزواج الناجح».

وتابعت: «الموضوع اللي مش محتاج من الست أنها تتخانق مع جوزها بلاش تتخانق، الرجل كائن لا يعبر ولا رغاي، الست لازم تكون صبورة مع الرجل وتدلعه»، متابعة: «ولو شايفين إن اللي بقوله تفاهة لن تفلحوا مع الرجل».

وأوضحت ياسمين: «اسمعي مني وخذي النصيحة من امرأة سعيدة زيي، أنا مش هستفيد حاجة لما تحبي جوزك مش هشاركك في الميراث يا مدام، كل واحدة في إيديها راجلها امسكي فيه، عشان لو سبتيه مش هتلاقيه».

واختتمت ياسمين عز: «لو فيه واحدة ست خرساء اتجوزت هتلاقوا شكاوى اللسان الطويل والرد، خلصت، متقوليش أنا طيبة واللي في قلبي على لساني، لأ، متقوليش اللي في قلبك قدام جوزك».

تعليقات القراء