لاعب احتار العلماء في كشف سره.. انهيار مروان محسن في الكبسولة.. والمهاجم يضرب رامز جلال بعد اكتشافه مقلب ’’رامز عقله طار‘‘ (فيديو)

كتب: ضياء السقا

وقع مروان محسن، مهاجم النادي الأهلي، ضحية في مقلب برنامج "رامز عقلة طار"، الذي يقدمه الفنان رامز جلال، عبر شاشة إم بي سي مصر، مساء اليوم.

وسخر جلال من مروان، وقال: «فيه ظواهر كونية احتار العلماء في كشف سرها زي الأهرامات مثلا اتبنت ازاي».

وأضاف: «زي الظاهرة اللي معانا النهاردة بالظبط، لاعب كرة احتار العلماء والمحلين والمدلكين والمدربين في حظه السيء، هل عليه ندر وموفاش بيه، هل متعب دعا عليه عشان أخد مكانه في الفريق؟!».

وتابع: «فيه كل مواصفات المهاجم المثالي، فاضله 5 سم ويغير اللمبة ببوقه، وبيعمل كل حاجة في الكورة، بيتمرن ويشوط وبيفتح سبرينتات، مش فاضل غير إن رجله تاخد على الجول والشبكة تحبه والعارضة تتعاطف معاه وحراس المرمى  تتقي الله فيه».

وانهار مروان، خلال تواجده في كبسولة "الهوب دروب"، وهي إحدى الألعاب التي يستخدمها رامز في المقلب، بعدما رش رامز إحدى الروائح الكريهة أثناء وجوده متنكرًا في الكبسولة، وألقى المياه على ضيفه كما وجه له بعض الضربات بصورة غير مباشرة أثناء عملية دوران الكبسولة، وبعدها بدأ مهاجم الأهلي في الصراخ بسبب شعوره بالخوف بسبب سقوط الكبسولة.

وانتابت محسن حالة من الصدمة، فور اكتشافه وقوعه ضحية لمقلب "رامز عقله طار" الذي يقدمه رامز جلال، ولكنه تغلب عليها سريعا.

قام محسن وضرب رامز جلال وأغرقه في المياه، ليصيح فيه مقدم البرنامج "يا غلاوي".

تعليقات القراء