بعد إصابة رجاء الجداوي بكورونا.. بسمة وهبة تهاجم فنانة شهيرة وتتهمها بالتسبب في انتشار الفيروس في الوسط الفني

كتب: ضياء السقا

اتهمت الإعلامية بسمة وهبة، إحدى الفنانات المصريات، دون أن تذكر اسمها، بتسببها في انتشار فيروس كورونا بين عدد من الفنانين، بعد حفل غداء كبير أقامته في منزلها بمناسبة عيد الفطر المبارك.

وقالت وهبة، عبر برنامجها «كل يوم» على قناة ON E: "الفنانة الشهيرة استغلت إجازة العيد في عمل عزومة كبيرة وتجمع كبير وزي ما عرفنا للأسف لا كان فيه كمامة ولا مسافات".

وأضافت الإعلامية ساخرة: «إزاي تبقي فنانة مشهورة وييجي العيد وما تعمليش عزومة كبيرة لأ طبعًا، وتعزمي الناس وتخليهم كلهم يعيوا ويرجعوا عالقاهرة بالكورونا».

وتابعت «وهبة»: «مفيش حاجة مستفزة أكتر من التناقض وإنك تلبسي وش العقل والموعظة بالنهار ولما ييجي الليل تخلعه وتعمل عكس اللي بتقوله، واللي يخوفك عالمجتمع اكتر إن الناس دول يكونوا نخبته واللي بيطلعوا كل يوم يعملوا فيديوهات توعية للناس».

ووجهت بسمة وهبة رسالة للفنانة، قائلة: «مينفعش تكتبي وتشتكي من قلة وعي الناس، ولما يجي العيد متستحمليش الكلام اللي بتقوليه وتعملي عزومة بالاستهتار والكارثة اللي حصلت واللي أنتي عملتيها يعني المفروض تكوني قدوة في تنفيذ إجراءات الوقاية، وعموما مش محتاجين نقول أسماء لأن الأسماء بقيت معروفة من أخبار الإصابة».

يشار إلى أن الفنانة رجاء الجداوي، أصيبت مؤخرا بفيروس كورونا المستجد، كما أعلنت المطربة نهال نبيل إصابتها ووالدتها بالفيروس.

تعليقات القراء